Akhirnya Permaisuri C0ntent Murahan S0und Setepek Inflvencer Amvk Founder Bagi Duit P4lsu

Sebelum ini, tvlar sebuah video mengenai drama seorang seorang inflvencer yang dikenali sebagai Puteri Sari bergadvh dengan founder produk, Siti Jamumall yang dikatakan bergadvh.

Difahamkan, inflvencer tersebut berkunjung ke rumah founder produk iaitu, untuk melakukan paid review produk.

Ser4ng founder bagi duit p4lsu

Namun, apa yang membuatkan inflvencer tersebut meradang dan menyer4ng usahawan terbabit adalah selepas melihat duit yang diberikan adalah wang p4lsu.

Apa k3s cmpak duit?

Ekoran tidak berpuas hati, usahawan k0smetik k0ntr0versi, Dato Seri Vida atau dikenali DSV menempel4k tindakan yang ditunjukkan oleh kedua-dua belah pihak tersebut kepada khayalak ramai.

Menerusi video yang dimuat naik di laman TikTok miliknya, DSV dilihat mem4rahi inflvencer Puteri Sari yang dikatakan tidak ‘cerdik’ kerana mencmpakkan duit sehingga menampakkan gadis itu tidak berakhlak dan tiada adab sama sekali.

Menurut DSV, duit merupakan rezeki dan tidak seharusnya dilakukan sedemikian.

Jangan buat k0nten murahan nak vlralkan produk

Pada masa yang sama, DSV menasihati Puteri Sari agar menghentikan melakukan k0nten murahan semata-mata ingin menularkan produk tersebut.

“K0nten murahan ini sebenarnya merislkokan diri seperti dikec4m semata-mata nak tular” kata Dato Seri Vida.

Betul cakap Dato tu

Perkongsian daripada DSV menerima pelbagai re4ksi di kalangan warganet dan rata-rata di kalangan mereka menyokong usahawan tersebut kerana ia dikatakan tidak menghormati nilai wang.

Sumber: MDV/Achikdia