Aliff Syukri Lari Llntang Pvkang ApabiIa Detik Cem4s Rumah Tẹrb4kar

Datuk Seri Aliff Syukri berdepan detik mencem4skan apabila salah satu bilik di kediamannya yang terletak di Kota Damansara, Selangor terb4kar pada Rabu.

Menurut Aliff, 35, semasa kejadian dia berada di dalam bilik air dan menyedari mengenai keb4karan itu selepas dimaklumkan oleh pekerjanya.

“Pengalaman yang amat menakvtkan saya apabila mendengar jerltan dari anak-anak, pengawal, pembantu peribadi, pembantu rumah dan tukang kebun.

“Asap sampai naik ke atas, semasa itu saya sedang ber4k (buang air besar) sampai tak sempat nak cuci… tak perasan langsung terb4kar.

“Ketika keb4karan itu, orang ketuk pintu (bilik air) dan saya menjerit sambil lari lintang pvkang. Sampai tak cukup tanah nak lari, sudahlah rumah saya ni besar sangat,” katanya menerusi laman Instagram.

Bersama kapsyen tersebut, dia turut memuat naik rakaman video kekec0han semasa kejadian itu berlaku.

Dalam rakaman tersebut, Aliff menunjukkan katil pada salah satu bilik di tingkat bawah kediamannya terb4kar.

Semasa dia dan keluarga menyelamatkan diri keluar daripada rumah, penyanyi lagu Coba Bahagia ini berkata dia tidak memikirkan lagi mengenai harta benda.

Malah, dia hanya mengingati Allah dan memohon supaya keluarganya diselamatkan daripada inslden burvk.

“Saya lari tapi tak jumpa jalan keluar… waktu tu tuhan je tahu, saya hanya fikir nak selamatkan nyawa keluarga saya sahaja.

“Tak fikir dah jam mahal, rumah mahal… saya buntu dan mengelam4bah! Siapa nak video bahagian kedua, saya kongsikan ini,” ujarnya.

Video Kejadian:

Anak-anak dah besar, Aliff Syukri malv jika ada k0ntr0versi… Takvt dilabel orang tua tak sedar diri
MENYEDARI anak-anak semakin meningkat remaja, usahawan k0smetik Datuk Seri Aliff Syukri berazam untuk mengurangkan kontr0versi membabitkan dirinya.

Menurut Aliff, 36, dia enggan isv pnas yang tular membuatkannya menjadi malv dengan anak-anak, sekaligus menjejaskan reputasi sebagai seorang bapa.

“Anak pertama saya pun dah masuk tingkatan tiga, bila dia tanya… abah kenapa video viral macam ni, kita pun jadi malvlah. Jadi saya fikir tak apa la walaupun kurang kntr0versi marvah tu lagi penting.

“Kita nampak anak kita dah membesar remaja… jadi anak bujang dan anak dara. Kita tengok betapa struggle membesarkan mereka, kita pun dah tak boleh nak m4rah-m4rah sebab takut mereka member0ntak, jadi dari situ kita sedar.

“Saya nak jaga reputasi saya sebagai bapa. Saya mahu hubungan perkahwinan saya dan isteri berkekalan. Saya nak rasa dihormati oleh isteri, anak-anak dan masyarakat,” katanya kepada mStar.

Aliff ditemui semasa majlis Malam Aspirasi D’Herb yang diadakan di Hotel One World, Petaling Jaya, Selangor pada malam Sabtu.

Mengimbau kembali beberapa isv panas membabitkan dirinya sebelum ini, Aliff berkata dia tidak sanggup lagi terkait dengan sebarang k0ntr0versi kerana memikirkan usianya yang semakin meningkat.

Justeru itu, penyanyi lagu Coba ini nekad berubah dan memberi tumpuan kepada perniagaan.

“Sebenarnya kontr0versi ini seronok tapi biarlah dia datang secara semulajadi bukan buat-buat sebab nak glamour. Kalau ikutkan saya pun nak popular hingga umur 60 tahun tapi bukan dengan cara yang murah.

“Kita kena sedar diri, kita akan tua… tak lama lagi dah nak masuk 40 tahun, rambut pun dah beruban. Jadi saya fikir sekarang ini masa untuk saya jadi ahli perniagaan sebenar bukan nak gelenya-gelenya (gedlk). Saya tak nak dah! Nanti orang kata orang tua tak sedar diri.

“Dalam tahap sekarang ni, saya nak maintain saja, Alhamdulillah semua dah cukup. Nak kata kaya tujuh keturunan saya tak berani sebab kita bukan tuhan, kita tak tahu mungkin satu hari nanti saya akan susah juga tetapi buat masa ini cukuplah boleh hantar anak ke sekolah, bayar gaji pekerja dan tidak dihlmpit kontr0versi murahan,” ujarnya.

Dalam pada itu, Aliff memaklumkan dia kini mula memperlahankan rent4k di media sosi4l dan enggan lagi melakukan gimlk murahan untuk menarik perhatian netlzen.

“Saya mengaku awalnya saya kejar glamour sebab saya bukan artis, tapi rupa-rupanya glamour tanpa duit pun tak ada erti. Kalau perasan enam bulan kebelakangan ini, saya lebih selesa mendiamkan diri daripada kontr0versi.

“Sejujurnya saya dah tak suka dengan kamera! Kalau nak cari k0ntr0versi mudah sahaja, asal ada orang buat isu saya boleh saja menyel!t sebab follower saya dah tinggi… bukan nak riyak tapi itulah hakikatnya.

“Jadi sekarang saya mahu lebih matang, tengok orang lain buat glmik itu dan ini, saya rasa tak apa la sebab kita dah rasa dulu. Tak perlu lagi la. Saya cuma nak cari ketenangan,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Sumber: mstar