Ketika Tengah Live, Ustaz Kazim Terk3na G4ngguan, Lihat Apa Terjadi SeIepas Itu Buat Ramai Seb4k

“Siapa-siapa yang boleh tolong ubtkan saya… tolonglah. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang menanggung. Pada Allah kita berserah,” tulisnya pada ruangan kapsyen.

Pada hantaran yang sama, Ustaz Kazim berkongsi gambar keadaan tangannya yang dinaiki blntik-blntik hltam.

Namun, Ustaz Kazim tidak memperincikan dengan lebih lanjut mengenai penyaklt yang dihidapinya itu

Menerusi ruangan komen, ramai yang memberikan kata-kata semangat dan mendoakan supaya kesihatan Ustaz Kazim kembali seperti sedia kala.

Begitupun, terdapat satu komen yang menyatakan bahawa gambar yang dimuat naik oleh Ustaz Kazim itu merupakan efek kesan khas solekan untuk penggambaran filem.

“Ini solekan dalam filem terbaharu under Mawi, Zim Zim Ala Kazim,” tulis seorang pengguna Facebook.

Selain itu, pelakon Aeril Zafrel turut memberi komen yang serupa.

“Sh00ting kan ni ustaz?” tulis Aeril pada hantaran yang dikongsikan oleh Ustaz Kazim.

Begitupun, ramai yang memberikan respons kurang senang dengan kedua-dua komen berkenaan. Katanya, hal sakit tidak boleh dibuat gurauan.

Namun, menerusi kemas kini Facebook seorang individu yang difahamkan bertugas sebagai jurusolek, Ustaz Kazim sememangnya saklt, tetapi dia diberi tugas untuk memberikan efek yang lebih jelas untuk filem lakonan pendkwah berkenaan.

“Sebelum aku memulakan kerja… ustaz suruh aku duduk atas kerusi depan dia untuk dia bacakan ayat ayat doa dan hembuskan kat aku supaya aku selamat dan dilindungi Allah sepanjang penggambaran filem Zim Zim Ala Kazim”

“Dia risau aku takvt. Ustaz memang sakit, aku tengok sendiri keadaan kulit dia. Cuma aku tambah lagi untuk menampakkan ef3k di dalam skrin. Semoga ustaz sembuh dan boleh menjalani kehidupan normal macam orang lain,” tulisnya.

Menerusi ruangan komen jurusolek berkenaan, ada yang bertanya sama ada Ustaz Kazim benar-benar sakit atau tidak.

Justeru, seorang netlzen menulis: “Ustaz memang pernah kena sihlr tervk. Mawi lamar UKE filemkan kisahnya. Yang mendoakan pun tak salah. Semoga ustaz terus sihat dan sembuh sepenuhnya,” tulisnya.

Lihat video:

Pendakwah bebas, Datuk Mohd Kazim Elias menderlta penyaklt mlsteri sejak lapan bulan lalu menyebabkan lvka seluruh badan termasuk di bahagian muka.

Perkara itu dikongsi Mohd Kazim atau dikenali Ustaz Kazim dalam hantaran di Facebook rasminya pada Rabu dan Khamis yang menunjukkan muka dan sebelah tangannya ditumbuhi beberapa ketulan kecil warna hltam.

Beliau berkata, keadaan itu bukan sahaja menimbulkan rasa saklt, gtal dan pedlh malah membuatkan dirinya gelisah hingga tidak boleh tidur seharian sejak berbulan lalu.

“Ini keadaan muka saya sekarang dan selama ini saya sembunyikan melalui tampalan apabila muncul di khalayak”

“Bukan hanya di muka, malah seluruh badan dan ia boleh terjadi lvka dengan sendiri sehingga mengeluarkan d4rah tanpa semena-mena”

“Saya siarkan lengan sebagai kiasan pada badan saya. Saya tak boleh siarkan keadaan yang lain kerana saya m4lu dan rasa rendah diri sangat-sangat,” kongsinya.

Menurut Ustaz Kazim, usaha mendapatkan rawatan moden dan tradisional telah dilakukan dalam tempoh lapan bulan ini, namun masih belum sembuh sepenuhnya.

“Saya dah berusaha berubat dibanyak tempat, tetapi belum diberi keizinan oleh ALLAH. Terima kasih kepada yang menawarkan bantuan dan nasihat kesihatan kepada saya,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Sumber: gempak/achikdia.com