Masih Juga Buat Vide0 Tak Sen0noh, Akhirna Netizen K3cam Kak KM, Dah Pergi Umrah BerkaIi Pun Tak Pernah lnsaf

Baru-baru ini tul4r beberapa video mengenai sebuah majlis akikah pasangan keluarga yang dipercayai ‘sc4mmer’ Mac4u terbesar, Addy Kanna di TikTok. Pun begitu, suasana majlis akikah tersebut telah menerima kec4man ramai apabila ia dikatakan sangat mel4mpau dan tidak menghormati erti majlis yang sebenar.

Menerusi video yang dikongsikan oleh Jauharatu Dini, dilihat seorang wanita berpakaian busana pengantin sambil memegang jambangan bunga berjalan di karpet selepas seorang lelaki menolak stroller bayi mereka sebelum melakukan cukur jambul.

Bagaimanapun, majlis tersebut telah menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan warganet sebaik sahaja melihat suasana di sekitar majlis terutama munculnya kelibat usahawan kontr0versi, Kak KM yang dilihat sedang asyik ‘g3lek’.

Tidak cukup dengan itu, sebuah video yang memaparkan ramai di antara mereka seperti Kak K, penyanyi Ifa Raziah dan Bella Astillah sedang seronok ‘berg3lek’ sambil menari sehingga menambahkan kem4rahan ramai.

Yang pergi umrah berkali & Kak KM pun satu hal.. tak pernah ins4f

“yg dh umrah 3 kali pun ada..”
“apa nak jadi dunia skrg.…makin bebas dengan keputusan masing2…”
“no komen nnti dia cp saya dah 3kali pergi mekah…ko dah”

“tahun depan but umrah lagi..senang….nak h4pusd0sa”
“itu yg dikatakan pi haji baper kali”
“Macam manalah nak dapat keberk4tan”

Tind4kan itu membuatkan ramai meluahkan kekec3waan dan ber4ng apabila sebuah majlis yang sepatutnya disambut dan diraikan dengan penuh adat telah dic3mari dengan kelakuan tidak senon0h oleh mereka. Malah, ada yang mengatakan keberkatan majlis akikah sudah hilang.

“Majlis akikah?”
“Kenduri aqiqah ke ni? Takvtnya tengok”
“aku piki majlis org kwen bkn Islam tadi..maaf tengok tergelek2”

“Allahukbar buat majlis dpt pahala tu ada unsur”
“seronok nya dunia”
“akikah. Pastu joget2. Ooo paham paham.”
“Sepatutnya pasang alunan selawat zikir dari mula sampai habis majlis”

Sebelum ini,

“Minta yang suka kcam tutvp lG” Kak KM beli rumah banglo RM5 juta, Syukur d0a dimakbul

DI SEBALIK kegembiraan berjaya membeli sebuah rumah lot banglo, usahawan sensasi Kak KM juga tidak terlepas daripada kec4man apabila dia dikatakan sengaja mempamerkan kemewahan di media sosial.

Enggan ambil pusing dengan k3caman netlzen itu, Kak KM atau nama sebenarnya Liana Rosli berharap apa yang dikongsi itu dapat memberikan inspirasi kepada orang ramai supaya berusaha lebih gigih dalam mencapai sesuatu impian.

“Syukur dengan rezeki yang diberikan. Tuhan mendengar doa saya selama ini. Kalau sentiasa berbuat baik pasti ada rezeki”

“Kalau ada yang tak suka tengok perkongsian saya itu, Cutup sahaja media sosial. Sejujurnya saya kongsi bukan untuk menunjuk-nunjuk tetapi mahu beri inspirasi supaya orang lain turut berusaha lebih kuat lagi untuk memiliki apa yang dihajati”

“Lihatlah dari sudut positif. Bersainglah secara sihat untuk capai sasaran sendiri, bukan hanya sekadar k3cam dan cakap kosong sahaja,” katanya kepada mStar.

Bagaikan tidak dapat lari daripada kec4man, anak kepada aktres veteran Normah Damanhuri ini berkata sudah lali dengan segala kata-kata burvk yang dilemparkan.

“Usahawan seperti saya ini memang selalu kena kec4m. Tidak kisahlah apa orang hendak katakan, saya hanya lihat dari sudut positif. Semakin dikec4m semakin ramai orang kenal produk saya”

“Sebenarnya orang yang selalu k3cam inilah ada masalah cembvru. Apa salah sesekali ucap tahniah dengan kejayaan orang lain,” ujarnya.

Kak KM tak hirau kec4man orang. Bercakap tentang banglo mewah yang terletak di Ampang, Kuala Lumpur itu, Kak KM memberitahu urusan pembelian rumah dan tanah berharga RM5 juta itu sudah dilakukan sejak tahun lalu dan dia baharu sahaja menerima kunci rumah secara rasmi pada Ahad.

Kata Kak KM, dia akan melakukan proses ubah suai terlebih dahulu mengikut citarasa sendiri sebelum berpindah dan menetap di sana.

“Saya nak runtuhkan rumah tersebut dan bina sebuah rumah baharu. Saya tak suka nak tinggal di tempat yang pernah didiami oleh orang lain sebelum ini”

“Perancangannya mahu bina rumah dua tingkat dan mesti ada kolam renang. Apa yang penting adalah selesa untuk kami sekeluarga tinggal,” jelasnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: mstar/choppeamon/achikdia.com