Tinggalkan anak tak terurus, 3 anak kecil ini dibiar bergelumang dengan n4jis atas tilam. B|la ditanya ibubapa mereka, alasan yang diberikan buat ramai terkejut

ViraI gambar tiga kanak-kanak ditinggalkan dalam bilik yang kotor (rumah kedai) dan tidak terurus serta makan kerak nasi, mencetuskan pelbagai reaksi netiz3n.

Gambar yang dimuat naik oleh Julian Abd Razak itu menun.jukkan adik-beradik masing-masing berusia 6 tahun, 4 tahun dan 2 tahun.

Mereka ditinggalkan oleh ibu bapa mereka dalam keadaan yang amat menyedihkan.

Julian berkata, ketiga-tiga kanak-ka.nak itu sudah beberapa hari tidak m.andi dan hanya makan ker.ak nasi yang dicampur dengan kicap sahaja.

“Ibu bapa mereka dikata.kan berkerja tetapi tidak menguruskan anak dahulu sebelum pergi bekerja.

Tiga beradik ini hanya ditinggalkan begitu sahaja, bergelumang dengan najis di atas tilam.

“Saya difahamkan ibu mereka bekerja di salah seb.uah kilang di Gelang Patah. Dan bapa mereka telah diamanahkan untuk menjaga tiga beradik ini.

Tetapi ditinggalkan dalam keadaan yang tidak terurus,” katanya.


Menurut Julian, keadaan tiga beradik yang tidak terurus itu hanya dike.tahui semalam selepas salah seorang jiran mereka terdengar bunyi pingg.an terjatuh, lalu bergegas melihat keadaan mereka.
Susulan viraI itu, pihak JKM Johor Bahru bersama dengan anggota PoIis Cawangan Larkin telah datang ke kediaman tersebut.

“Anak ini sudah mendapat perh4tian JKM dan telah dipindahkan ke Pusat Jag4an Kanak-Kanak di Sultanah Aminah.

Syukur pada Ilahi dipermudahkan segala urusan,” katanya pada jam 4.53 petang semalam.

Sebelum dimaklumkan oleh pemilik tempat itu mengenai apa yang berlaku.

“Ibu bapa mereka balik pada waktu malam dan pe.milik tempat itu memaklumkan kepada mereka apa yang telah berlaku.

Pada awalnya ibu bapa mereka tidak mahu mengaku, konon.nya terp.aksa tinggalkan anak sebab ada kursus. Namun kej4dian ini bukan kali pertama berlaku.

“Kemudian si ibu bertanya di mana anak-ana.k dia. Pemilik tempat itu memaklumkan anak-anaknya telah diambil oleh pihak JKM dan dibawa ke pusat jag4an kanak-kanak.

“Mereka menangis teresak-esak seperti kem4tian anak selepas dim.aklumkan.

Si ibu berkata, dia sayangkan anak-anaknya dan tiga beradik itulah semangat dia untuk hidup dan tidak sanggup berjauhan dan mereka tidak pernah berpisah.

“Kami hanya mampu tengok saja ‘drama sedih’ itu, sebelum ditenangkan oleh pemilik tempat itu.

Dalam masa yang sama dia berkata dia menyesaI buat anak-anaknya begitu.

“Saya harap mereka berdua sudah mendapat pengajarannya. Menurut info dari JKM, mereka tidak boleh berjumpa dengan tiga beradik itu buat sementara waktu,” katanya.

Sumber: thenota3/ trendingallnws

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.