Tidak Berdiam Diri, Akhirnya Ustazah Asma Jent1k Hati Orang Ramai 4kibat Dari Gadis Berhijab Yang Svka Menari Di K0rea

Pendakwah terkenal, Ustazah Asma Harun baru-baru ini tampil memberikan tegvran terhadap seorang pelajar Malaysia yang pernah berkongsi pandangannya sebagai gadis berhijab yang suka menari sewaktu ditemubual platform antarabangsa BBC World Service.

Hidup Bukan Semata-Mata Bersandarkan Logik Ak4l Atau Pendapat Peribadi

Menerusi laman Facebook, Ustazah Asma menitipkan pesanan terhadap pelajar tersebut bahawa sebagai wanita Islam, cara hidup di bumi ini bukan semata-semata bersandarkan kepada logik akal atau pendapat peribadi.

“Saya menuliskan ini daripada hati yang kasih akan kamu. Sebagai seorang wanita Islam, cara hidup kita di atas bumi Allah ini bukan semata-mata bersandarkan kepada logik akal atau pendapat peribadi, tetapi setiap perkara ada garis panduannya menurut Al-Quran dan hadis Nabi Muhammad SAW” kata Ustazah Asma.

Mohon Maaf Beri Tegur4n Secara Terbuka

Pendakwah bebas ini memoh0n m4af kerana telah melakukan tegvran secara terbuka kerana rasa bimb4ng jika anak muda lain memandang ringan 1su terbabit lalu mengambil sebagai pegangan hidup.

“Maaf saya lakukan tegur4n ini secara terbuka kerana luasnya liputan video temu bual bersama pihak BBC tersebut. Saya bimbang ramai yang sudah menonton terutamanya anak muda lain yang merasakan tiada masalah lalu diambil sebagai pegangan hidup. Nauzubillah” kata Ustazah Asma.

Usaha Henti Lakukan Konten Menjatvhkan Nilai Sebagai Orang Islam

Tambahnya lagi, dia turut meminta para ‘influencer’ di media sosial untuk menjadi insan yang mempunyai rasa tanggungjawab terhadap masyarakat Islam serta berusaha untuk berhenti melakukan konten yang menjatuhkan nilai diri sebagai muslimin dan muslimah.

“Ya, kalian diperlukan dalam pelbagai segi, namun bukan dengan cara begini. Kasihanilah diri sendiri. kita semua bakal m4ti, janganlah ditangguhkan lagi, hajat untuk kembali. Atas tiket apa sekalipun, jadilah ‘INFLUENCER’ yang ada rasa atanggungjawab kepada masyarakat Islam, serta tidak menyumbang kepada keros4kan yang sedia p4rah ini.

Usahalah untuk hentikan apa jua ‘content’ yang menjatvhkan nilai diri sebagai orang Islam lebih-lebih lagi sebagai seorang wanita Muslimah” kata Ustazah Asma.

Achikdia sebelum ini melaporkan video temubual menerusi platform BBC World Service yang tular di media sosial, menampilkan pelajar dari Malaysia yang juga pelajar di Korea Selatan tampil berkongsi pandangannya sebagai gadis berhijab yang suka menari. Sabrina berkata hijab tidak pernah menjadi penghalang untuk dirinya meneruskan minat dalam dunia tarian.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: Murai/Achikdia