Tidak Berdiam Diri, SeteIah Nampak Pr0mosi B0d0h Mak-Mak 0rang, PU Amin Tervs Bersvara, Tak Fikir Ka Fasal Marvah Diri

Pendakwah bebas, PU Amin menegur tindakan sekumpulan pengasas produk tempatan susulan tularnya video tepuk punggvng baru-baru ini.

Dalam hantaran video di TlkTok, kata PU Amin, aksi itu seakan-akan tldak memikirkan soal marvah dan sensitlviti agama Islam.

“Ingat balasan, ingot az4b, ingot bala benc4na Allah SWT. Bertepuk tampar punggung di khalayak awam. Ramai yang menantikan, ramai saksikan. Boleh jadi trend ka selepas ni. Ramai tengok, macam syok ja. Jangan sampai macam tu sekali”

“Yang buat ni bukan anak orang, tapi mak-mak orang yang buat perangai macam ni. Kadang-kadang tak fikir ka fasal marvah diri, tak fikir ka fasal sensltlviti agama dan tak fikir ka anak-anak kecil kita tengok video macam ni?” ujarnya.

Video yang viral itu membabitkan empat usahawan tempatan popular iaitu Ifa Raziah, Datuk Seri Vida, Kak KM dan Cheta Pot Pet.

Tambah PU Amin lagi, tindakan tanpa kawalan itu didorong oleh galakan dan sokongan masyarakat semasa terhadap mereka.

“Kita pun kadang mungkin dibeli dengan kekayaan dia. Dia suka puji puja, kita sokong dia. Kita tak pernah rasa nak boik0t dia. Sebab apa, sebab kita suka tengok kekayaan orang macam ni”

“Tak boleh kita meniaga jual bad4n kita. Berhentilah dari perangai macam ni. T4kut anak-anak kita pun ikut benda sama. Moga moga Allah pelihara kita. Jangan sebab benda macam ni turun pula baIa benc4na,” katanya.

video:

Terdahulu

Baru-baru ini, satu video yang dimuatnaik oleh Liana Rosli di Instagram miliknya telah menjadi perhatian oleh ramai netlzen. Menunjukkan Aksl Dan Goyang Punggvng.

Melihat kepada video yang dimuat naik di Instagram Liana Rosli ataupun Kak KM, dalam video tersebut dia, Dato Sri Vida dan Ifa Raziah sedang berdiri di bahagian belakang sebuah kereta mewah bewarna merah.

Kelihatan kesemua mereka menunjukkan bahagian punggvng sambil menggoyangkan dan saling menepuk punggvng sesama sendiri.

Melakukan Aksi Di Khalayak Ramai.mVideo tersebut dirakam di satu lokasi di Kuala Lumpur tanpa segan silu dan dikhalayak ramai. Kelihatan ramai orang yang lalu lalang dan berhenti untuk merakam dan menyaksikan aksi pengasas produk tersebut.

Mendapat Reaksi Dari Netlzen. Aksi tersebut telah menjadi perhatian dari netizen. Meninjau di ruangan komen, ramai yang terkejut dengan aksi yang ditunjukkan oleh golongan pengasas ini.

“Sebab itu penghuni ner4ka kebanyakkannya wanita”

“Nak melawak biar kena tempat”

“Kau macam tiada maruvah cik kak oii”

Bukan itu saja, malah netizen juga turut memberi nasihat dan berpesan kepada pengasas untuk tidak melakukan “marketing” yang dilihat tidak sepatutnya ditayangkan di media sosial.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber:murai/achikdia.com