Wanita K0ma Did3ra Svami Makin Lem4h, Keluarga Luah Rasa Buntu

Sebelum ini, rakyat Malaysia dikejvtkan dengan satu berita yang meny4yat hati apabila seorang wanita yang dikenali sebagai Jahidah Nordin dipercayai dipukul sehingga koma oleh suaminya. Lebih teruk lagi apabila ketika itu wanita berkenaan dipercayai sedang h4mil.

Makin lem4h selepas dijangk1ti Cov1d-19

Menerusi video yang dimuat naik oleh adiknya, Fauziah Nordin di TikTok, meluahkan rasa buntu dengan kesihatan kakaknya yang tidak menentu selepas dis4hkan pos1tif Cov1d-19 pada minggu lalu.

Difahamkan, Jahidah sudah selesai menjalani tempoh kuarantin selama sembilan hari serta dipindahkan semula ke wad biasa di Hospital Tuanku Ja’afar (HTJ) Seremban, Negeri Sembilan.

Doktor turut menghubunginya beberapa kali untuk memaklumkan keadaan kakaknya yang memerlukan proses bantuan pen4fasan (CPR) kerana badannya semakin lem4h dan ber1siko j4ntungnya terhenti.

Kali ke berapa doktor panggil lagi nak explain (ter4ngkan) mengenai kakak. Dengan keadaan kakak macam tu, badan makin lem4h. Ris1ko j4ntung berhenti.

Kalau terjadi keadaan lagi tervk, kami pun tak mengharapkan macam tu. Perlukan persetujuan waris untuk buat CPR. Tapi keadaan itu akan menyeks4kan dia. Dia memang terl4ntar, banyak kes4kitan yang dia lalui selama hampir setahun.

R1sau dengan keadaan kakak

Dalam pada itu, Fauziah turut berasa r1sau dan seb4k dengan keadaan kakaknya itu kerana dia tidak boleh meluahkan rasa kes4kitannya ak1bat berada dalam keadaan k0ma.

Ya Allah, memang saya tak nak lagi s3ksa kakak tapi bila fikir Nufail, seb4k rasa. Tak henti meng4lir air mata.

Walau bagaimanapun, dia perlu berfikir secara positif kerana ingin menyedapkan hati dengan berharap bahawa Jahidah akan sembuh. Namun sampai bila kakaknya perlu hidup sedemikian.

Saya selalu fikir positif sebab mahu sedapkan hati yang kakak akan sembuh. Tapi bila fikirkan keadaan dia, sampai bila dia macam itu, hidup hanya di katil, ot4k ros4k kekal, mungkin kalau saya di tempat kak Jahidah pun saya akan minta redakan untuk pergi. Apa yang harus aku buat ya Allah.

Terdahulu, Jahidah selamat melahirkan cahaya mata lelaki yang diberi nama J Eshan Nufail pada akhir November tahun lalu dengan kaedah em3rgency cz3r walaupun masih berada dalam keadaan k0ma.

‘Ya Allah saya tak nak lagi seks4 kakak’

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: OHBULAn