Aliff Syukri Bakal Sam4n Komposer Terkenal RM1juta, Lain Kali Nak Mengutvk Pun Guna 0t4k

Semenjak muzik video lagu raya Datuk Seri Aliff Syukri dikeluarkan, usahawan kosmetik terkenal ini menerima banyak tegvran, kec4man dan tohm4han di media sosial. Meskipun mendapat banyak reaksi neg4tif dari orang ramai, beliau masih boleh berkompromi.

Bakal Sam4n Damian Mikhail

Namun selepas melihat muatnaik Damian Mikhail yang disiarkan oleh media tempatan baru ini membuatkan usahawan kosmetik ini mar4h terhadap komposer, penerbit lagu dan ahli kumpulan VE itu kerana menulis kec4man yang dianggap mel4mpau olehnya.

Melihat di Insta Stories Aliff, beliau mengumumkan bakal menghantar surat sam4n dalam tempoh 24 jam jika tidak memad4m muatnaik tersebut di media sosial.

“Sila pad4m posting anda yang mel4mpau dalam masa 24 jam sebelum surat sam4n saya hantar kepada anda.. Siapa m4kan cili dia terasa pedas.” umumnya

Meski Aliff tidak memberitahu siapakan individu yang dimaksudkan dalam Insta Stories nya, namun perkongsian beliau yang seterusnya menjawab teka teki identiti yang dimaksudkan berdasarkan tangkap layar posting yang dikongsikan dalam mesej perbualan bersama peguamnya.

Melihat tangkap layar posting yang dikongsikan Aliff di Insta Stories, muat naik yang ditulis ahli kumpulan VE itu membuatkan usahawan tersebut ingin mengambil tindakan und4ng-undrng jika tiada permohonan maaf secara terbuka dilakukan.

“Sila buat permohonan maaf ya terbuka awak tulis. Nama saya ya.. Sila tag mamat tu.. 24 jam tak ada, tunggu peguam saya buat kerja.” tegasnya

Mahu Permohonan Maaf Berserta Video

Jutawan terkenal ini juga menegaskan beliau mahu permohonan maaf disertakan sekali dengan video jika tidak mahu dikenakan tindakan und4ng-und4ng.

“24 jam tiada permohonan maaf tunggu surat sampai ya.. Saya senyap tak bererti saya senyap”

“Dan pastikan buat permohonan maaf berserta video.. Kalau tak, sam4n tetap berjalan.. Lain kali nak mengut4k pun guna otak..” tegasnya lagi.

Melihat mesej perbualan yang dikongsikan di media sosial usahawan ini, Aliff boleh mengenakan bayaran sam4n sebanyak RM500 ribu sehingga RM1 juta berdasarkan maklumbalas dari peguamnya.

“Kalau saya nak sam4n dia secepat mungkin.. Berapa juta boleh sam4n dia??” – Aliff

“Fitn4h ni. Ada maklumat dia? RM500K ke RM1 juta cukup..” peguam

Terdahulu, Alif Syukri telah dipanggil untuk hadir ke ibu pejabat Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia untuk beri keterangan dan disi4sat dibawah S3kksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Sebelum ini

Tujuan video itu dibuat satu saja, nak memondan -Damian Mikhail

Penerbit dan komposer lagu, Damian Mikhail, tampil bersuara berhubung kontroversi yang melibatkan usahawan kosmetik sensasi, Datuk Seri Aliff Syukri, berikutan video lagu raya terbaharu yang dikatakan mencolok mata dan bertentangan dengan budaya tempatan.

Perkara tersebut dikongsikan Damian yang juga ahli kumpulan terkenal V.E itu menerusi platform Facebook miliknya.

Menurut Damian, dia menyifatkan bahawa usahawan itu menghasilkan video sebegitu bukanlah untuk publisiti mahupun wang.

Malah dia menganggap ia hanya sekadar mahu ‘memondan’ dalam muzik video tersebut.

“Aku nampak motif si Alif Syukri sebenarnya bukan untuk publisiti mahupun wang. Dua-dua dia sudah ada dan boleh dapat dengan senang.

“Tujuan video ini dibuat satu sahaja. Fasal nak memondan. Itu sahaja. Coming out the closet macam itu,” katanya di Facebook.

Menerusi perkongsiannya di Instagram pula, Damian juga turut mempersoal mengapa usahawan berkenaan mempromosikan video sebegitu pada bulan mulia ini.

“Kau hendak memondan itu punya hal dengan Allah. Tetapi nak mempromosi perkara-perkara seperti itu masa Ramadan?” tulisnya.

Terbaharu di Instastory, dia memaklumkan hantarannya mengenai perkara tersebut telah disekat Facebook kerana ada segelintir pihak melapor hantaran tersebut.

“Nampaknya dia dan geng-geng sudah koyak rabak. Depa (mereka) ramai-ramai lapor hantaran aku. Kalau tidak betul, tidak perlu risau pun. Tak kan lah suruh ejen-ejen lapor hantaran saya sampai kena sekat,” katanya.

Sebelum ini, penayangan video berkenaan melalui media sosial mendapat kecaman ramai pihak berikutan ia memaparkan sekumpulan penari lelaki bersolek dan berperwatakan lembut dengan tarian mencolok mata yang tidak sesuai untuk tontonan ramai lebih-lebih ketika di bulan Ramadan.

Pada selasa, Aliff Syukri dipanggil bagi memberi keterangan di Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), bagi membantu siasatan berhubung satu klip video muzik sempena Aldilfitri.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: bartasangbad/murai/utusan