Datuk Fazley Tetap Anggap Iqram Dinzley Sahabat, Kalau Saya Kritik, Ia Akan Jadi Pedas, Tiada Niat Jatuhkan Sesiapa

Rentetan isu berbalas kenyataan bersama pelakon, Iqram Dinzley, penyanyi dan cef selebriti, Datuk Fazley Yaakob mendedahkan hubungannya dengan rakan selebriti tersebut tidak akan pernah berubah.

Menurut Fazley, dia sebenarnya tidak berniat untuk menjadikan isu tersebut sebagai bahan sensasi, sebaliknya, ia hanyalah sekadar pandangan peribadi.

“Pada saya, Iqram akan sentiasa menjadi sahabat saya. Tujuan saya mengeluarkan kenyataan sedemikian bukan untuk menegur tapi sekadar memberikan komen dan pendapat.

“Setiap orang didalam industri ini bebas untuk memberikan pendapat. Prinsip saya tetap satu, tidak kiralah pelakon, penyanyi atau pemain muzik, kita semua satu keluarga. Saya ada abang long, kak long, pak teh dan macam-macam lagi.

“Bila saya memberikan komen, tiada langsung niat untuk menjatuhkan atau menjadikan isu tersebut sensasi. Apa yang saya dan Iqram katakan, isu ini bukan untuk diperdebatkan.

“Dia bebas untuk mengatakan apa sahaja. Begitu juga saya. Pada saya, dia masih sahabat,” katanya kepada MH.

Penyanyi lagu, Asmara Ini itu berkata sedemikian ketika ditemui di majlis pengenalan menu baharu Tony Roma’s yang berlangsung di, Nu Sentral, Kuala Lumpur pada Rabu.

Dalam pada itu, Fazley turut memaklumkan dirinya juga tidak mengambil hati dengan apa yang telah diperkatakan oleh Iqram kepadanya.

“Pada saya, apa yang dilakukan oleh Iqram, itu adalah kebebasan dia. Saya tetap menghormatinya kerana itu yang dia rasai. Saya tak boleh berkata apa-apa kerana saya bukan mengkritiknya.

“Saya hanya menyuarakan apa yang ibu bapa rasakan. Pada saya, dia ada kebebasan untuk bersuara sebab itu platform dia sendiri. Apa yang dia nak cakap itu hak dia.

“Saya tak ambil hati pun dan saya harap dia juga begitu. Melainkan kalau saya memang mengkritik. Kalau saya kritik, ia akan jadi pedas tapi itu hanya lontaran pendapat,” komgsi lagi.

Ketika ada pihak yang menyifatkan tindakan Iqram itu sebagai keterlaluan, bapa kepada empat orang cahaya mata ini berpandangan, setiap orang punyai cara yang tersendiri untuk memberikan pandangan.

“Pada saya, itu memang cara dia. Setiap artis ada cara masing-masing. Ada yang bercakap pedas, ada yang lembut dan ada juga yang bercakap tanpa mengira perasaan. Itu adalah content masing-masing.

“Kalau saya berjumpa Iqram di luar, dia masih macam orang biasa. Kami tetap bersahabat. Kalau itu cara mereka melontarkan pendapat, siapa kita nak menilai,” akhirinya.

Baru-baru ini, Fazley secara terbuka menyuarakan rasa kurang senang dengan kontroversi yang dicetuskan oleh Iqram yang dikatakan sengaja mencekik pelakon, Mona Ellen demi mempromosikan drama.

Bagaimanapun, kenyataan tersebut mendapat reaksi balas daripada Iqram yang mengatakan netizen pada masa kini sudah bijak menilai segala tindak tinduk para selebriti.

Malah, Iqram juga turut berkongsi foto tangkap layar daripada seorang netizen yang mengungkit kembali kisah kontroversi pangkat doktor yang pernah dikaitkan dengan Fazley suatu ketika dahulu.

Terdahulu,

“Netizen Bijak Menilai”-Iqram Dinzly Perli Fazley Yaakob?

Pelakon sensasi, Iqram Dinzly tampil memberikan pujian kepada netizen yang bijak menilai ketika dirinya teruk dikecam. Ia susulan tular pertengkaran antara dirinya dan Mona Allen di set penggambaran yang diperakui mereka hanya sekadar gimik untuk mempromosikan drama lakonan mereka, Hati Yang Dikhianati.

Setuju Dengan Netizen

Menerusi Insta Stories, Iqram dilihat memuatnaik tangkap layar komen seorang netizen yang mengimbas kembali isu gelaran doktor yang hangat dibincangkan suatu ketika dahulu. Status tersebut dipercayai ditujukan buat Dato Fazley berdasarkan gambar dan status sebuah portal hiburan yang dikongsi oleh Iqram.

“Itu cara marketing orang. Sama lah dulu beli title Doktor Dari kolej mana. Lepas tu jaja ada title Doktor. Siap buka kolej mahu tipu orang”- ujar netizen

Puji Netizen Bijak Menilai

Dalam hantaran itu, Iqram memuji tindakan netizen kini semakin bijak menilai apa yang sedang berlaku dan turut berseloroh menyatakan sudah jatuh pada para netizen.

“OOPS netizen bijak menilai. Makin jatuh hati dengan netizen pulak rasanya. Muahs”-katanya lagi

Terdahulu, Murai MY melaporkan Fazley yang terbabit dalam bidang lakonan sejak tahun 1999 tidak pernah diminta untuk melakukan gimik di set penggambaran. Tambahnya lagi, dia berasa janggal melihat rentetan ‘drama di media sosial’ dan mempersoalkan keperluan orang ramai untuk terus menonton drama yang dipromosikan berdasarkan gimik dan promosi ‘murahan’ tersebut.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Sumber: Media Hiburan