Ini Antara Contoh Betapa Rendahnya M0ral Zul Ariffin, Siap Dgn G4dis Ukraine

Buat hal lagi! Itulah dia Zul Ariffin tak habis-habis dengan kontroversi. Apakah sebenarnya yang mahu dikejar pelakon ini? Adakah dia dahagakan populariti murahan dan perhatian umum?

Sebagai pemain industri yang lebih 14 tahun terlibat dalam dunia lakonan, meraih perhatian dengan cara tidak bermoral ialah satu perbuatan yang tidak boleh dipandang mudah.

Pelakon seperti ini tidak harus diberi muka. Ia bukan sekali tapi sudah banyak kali.

Sebagai pemenang trofi Pelakon Lelaki Terbaik, Festival Filem Malaysia 31 (FFM31) Zul, 36, seharusnya menunjukkan contoh terbaik kerana bakatnya itu mendapat pengiktirafan industri seni.

Antara perkongsian foto yang menampakkan celah kangkang mendapat pelbagai reaksi netizen.

Ya benar, Zul ada bakat namun kurang kesedaran mengenai kepentingan menjaga moral merupakan satu kelemahan yang tidak mudah untuk dimaafkan.

Memiliki pengikut yang ramai, dia seharusnya menjadi contoh terbaik dalam kalangan peminatnya dan bukan mempamerkan keburukan diri.

Lebih memalukan, perkongsian di media sosialnya mengenai sedutan filem yang belum ditapis dengan babak kurang sopan untuk drama ‘Perempuan Itu’ turut ditegur Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Idris Ahmad.

TV3 yang bakal menayangkan drama itu pada Ramadan nanti turut kesal dengan perkongsian berkenaan selain dikatakan adegan tersebut tidak mendapat kelulusan mereka untuk diterbitkan.

Justeru semua pihak seperti stesen televisyen, penerbit filem dan drama haruslah mengkaji adakah individu seperti ini perlu diberi ruang untuk berkarya atas sifat moralnya itu yang gagal menjadi contoh terbaik kepada audiens.

Jika dilihat beberapa siri kontroversi Zul Ariffin, kebanyakannya ialah hal berkaitan tarikan seksual. Majoriti menyenaraikan 7 kontroversi itu.

Gambar kem4luan lelaki di InstaStory

Gambar kontroversi itu dikongsi menerusi fungsi Instastory sekitar April 2018.

Masih ingatkah lagi isu ini? Zul Ariffin mencetuskan buah mulut warganet selepas dia dikatakan memuat naik foto alat sulit lelaki di akaun Instagramnya?

Gambar itu dikongsi menerusi fungsi InstaStory sekitar April 2018, namun ia dipadamkan dua minit selepas foto kemaluan itu dimuat naik.

Bagaimanapun, kelab peminat rasmi Zul Ariffin FC kemudian menjelaskan bahawa tindakan itu bukan dilakukan oleh pelakon pujaan mereka sebaliknya akaun Instagram beliau telah digodam pihak tidak bertanggungjawab.

Betulkan seluar terlondeh

Foto Zul Ariffin membetulkan seluar menjadi bualan hangat peminat terutama golongan wanita.

Selepas dikatakan berkongsi gambar kemaluan, Zul Ariffin sekali lagi mencetuskan kontroversi pada Jun 2018 apabila dia memuat naik foto menunjukkan badan sasanya sambil membetulkan seluar pendek yang hampir terlondeh.

Dengan wajah tersenyum, foto berkenaan menjadi bualan hangat peminat terutama golongan wanita yang rata-ratanya ‘terliur’ dengan gambarnya. Apakah motif penyiaran foto itu ya Zul?

Berpelukan dengan gadis Ukraine

Beberapa keping gambar Zul Ariffiin dan gadis Ukraine bercuti bersama di Phuket, Thailand tersebar di media sosial.

Foto Zul Ariffin berpelukan mesra bersama seorang gadis dipercayai wanita Ukraine mencetuskan kontroversi selepas beberapa keping gambar mereka bercuti bersama di Phuket, Thailand tersebar di media sosial.

Gadis Ukraine tersebut dipercayai turut bercuti bersama Zul Ariffin setelah terlihat beberapa keping foto di IG Story pemilik akaun hlembotska22.

Tersebar video luc4h mirip Zul Ariffin

Sebuah klip video lucah yang memaparkan seorang lelaki dikatakan mirip Zul Ariffin tular di media sosial.

Nama Zul Ariffin kembali menjadi bualan hangat peminat apabila sebuah klip video lucah yang memaparkan seorang lelaki yang boleh dikatakan mirip dirinya tular di media sosial.

Dalam video berdurasi 45 saat itu, lelaki berkenaan dilihat sedang bersandar di atas katil sambil merokok sebelum mula mengalihkan pandangan kamera daripada bahagian muka ke arah alat sulitnya.

Susulan dari tularnya video itu sekitar Disember 2019, Zul didapati telah menyahaktifkan akaun miliknya selepas ramai yang menyerang akaun media sosialnya untuk mendapatkan penjelasan.

Kongsi video dan foto sedang mandi

Zul Ariffin berkongsi foto sedang mandi berlatarbelakangkan pemandangan indah di sebuah pusat percutian.

Pada April 2021, Zul berkongsi foto sedang mandi berlatarbelakangkan pemandangan indah di sebuah pusat percutian.

Terdapat juga netizen turut melahirkan rasa kurang senang dengan penyiaran foto itu dan memintanya agar tidak memuat naik lagi imej sedemikian kerana iman mereka tidak kuat.

Pakai seluar pendek hingga nampak urat paha

Gambar Zul Ariffin sedang melakukan aktiviti bersukan yang menampakkan urat-urat melingkar di pahanya menjadi bualan hangat di media sosial.

Pada November 2021, Zul menjadi tumpuan selepas dia berkongsi gambar sedang melakukan aktiviti bersukan yang menampakkan urat-urat melingkar di pahanya.

Ramai netizen meninggalkan komen berhubung perkara itu termasuklah aktor, Shah Iskandar yang kagum dan seakan-akan tidak percaya apabila melihat bentuk paha rakan artisnya.

Adegan panas drama ‘Perempuan Itu’

Klip video adegan dalam drama Perempuan Itu mendapat kecaman hebat netizen.

Pada Jumaat lalu, satu klip video panas dipercayai adegan dalam drama ‘Perempuan Itu’ lakonan Zul dan Siti Hariesa mencetus kebimbangan ramai kerana memaparkan unsur-unsur kurang baik, tidak sesuai bagi siaran tontonan umat Islam khususnya untuk Ramadan nanti.

Perbuatan itu turut ditegur Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Idris Ahmad dan TV3 pula juga kesal dengan pelakon dan produksi terlibat.

Berdosa kongsi foto tidak tutup aurat

PU Amin berkongsi pandangan tentang hukum mendedahkan aurat dalam gambar.

Dalam satu perkongsian ilmu, Pencetus Ummah Amin (PU Amin) berkata, menjadi satu dosa apabila seorang individu berkongsi foto yang tidak menepati syariah Islam di laman sosial.

“Ia dosa yang bersifat berjemaah atau berkumpulan, maknanya orang dalam gambar dapat dosa, orang yang upload dapat dosa, orang yang tengok dan orang yang tak tegur pun dapat dosa.

“Selagi tak dibuang, dosa akan berterusan biarpun individu itu sudah meninggal dunia. Saham dosa juga ada untuk mereka yang terlibat.

“Islam tak larang bergambar, nak ambil gambar dari atas sampai bawah pun boleh. Cuma pastikan ia menepati ketetapan dan tiada sebarang unsur yang mengundang fitnah,” ujarnya dalam satu laporan di mStar.

Dalam pada itu, beliau berkata, menjadi tanggungjawab seseorang untuk mengubah persekitaran laman sosial jika ia sering dipenuhi dengan posting berbaur maksiat dan mengundang dosa. — Majoriti

Jakim panggil Zul Ariffin, produksi drama ‘Perempuan Itu’

KOTA BHARU – Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) akan memanggil produksi drama Perempuan Itu termasuk pelakonnya Zul Ariffin serta Siti Hariesa berkait adegan ‘panas’ yang bercanggah dengan tuntutan agama dan budaya hidup masyarakat di negara ini.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Ahmad Marzuk Shaary berkata, selain itu pihaknya akan mengadakan pertemuan dengan Kementerian Komunikasi dan Multimedia (K-KOMM) bagi membincangkan perkara tersebut dengan lebih lanjut.

“Cuma dari sudut panduan agama (Islam) budaya seperti itu tidak sepatutnya dibawa masuk ke negara ini yang berpegang teguh kepada ajaran Islam dan budaya timur” katanya selepas diminta mengulas lakonan panas antara Zul Ariffin bersama Siti Hariesa dalam drama Perempuan Itu di sini pada Ahad.

Sebelum itu beliau hadir ke Kejohanan Muay Thai Kebangsaan di Pusat Tarbiah Islamiah Kelantan (PUTIK) Pengkalan Chepa.

Menurutnya, seluruh pemain industri drama dan filem serta hiburan di negara ini perlu sentiasa peka dengan perkara ini.

Beliau berkata, perkara tersebut telah menimbul keresahan dalam kalangan masyarakat di negara ini.

Ahli Parlimen Pengkalan Chepa itu berkata, pihaknya tidak menolak kemungkinan perkara itu akan menjadi ikutan sekiranya gagal ditangani dengan sebaik mungkin.

Pada Sabtu, menerusi perkongsian di Instagram, pelakon berusia 35 tahun itu dilihat mendukung seorang pelakon wanita yang sedang meningkat naik, Siti Hariesa dan aksi mereka dianggap keterlaluan serta tidak sesuai untuk ditayangkan secara umum.

Kenali Siapa Sebenarnya Zul Ariffin, Pelakon Sedang Hangat Diperkatakan Kini
Pelakon, Zul Ariffin bertindak memadam video ‘teaser’ drama bersiri Perempuan Itu yang menimbulkan kontroversi sejak semalam di Instagram.

Tinjauan Harian Metro ke akaun Instagram pelakon itu mendapati hantaran terbaharunya adalah hantaran Reels dengan keterangan ‘back to work’ atau kembali bekerja.

Usaha Harian Metro mendapatkan kenyataan daripada Zul tidak berjaya apabila panggilan telefon dan kiriman mesej tidak berbalas.

Zul dalam temu bual yang dikeluarkan Harian Metro sebelum ini berkongsi mengenai dirinya sebagai pelakon yang melakukan tugasnya tanpa membuat sebarang permintaan.

“Kalau berlakon drama, tak pernah saya buat apa-apa permintaan. Tak pernah saya datang ke sesi membaca skrip dan nak dukung heroin. Itu bukan saya.

“Tapi, apabila jalan ceritanya begitu, kita kena buat. Tapi, saya takkan salahkan orang lain, sebaliknya itu adalah tugasan,” katanya.

Dalam temu bual sama, Zul berkata dia tidak mempunyai sebarang perasaan atau emosi sekiranya perlu mendukung mana-mana pelakon.

“Saya tak ada perasaan dan emosi untuk rasa apa-apa. Dukung orang atau kerusi, sama sahaja. Selesaikan tugas saya dan semuanya selesai,” katanya.

Sejak semalam, tular di media sosial video ‘teaser’ drama itu yang memaparkan Zul dalam beberapa babak bergandingan dengan pelakon, Siti Hariesa.

Dalam babak itu memaparkan Zul mendukung pelakon baru itu selain babak menyuap krim putar antara kedua-dua pelakon itu.

Nama pelakon ini bukanlah baru dalam industri hiburan tanah air. Dikenali dengan nama Zul Ariffin, pelakon ini memulakan kariernya sebagai anak seni pada tahun 2008 menerusi drama Awan Dania.

Boleh dikatakan memiliki pakej lengkap sebagai seorang pelakon, beliau juga cukup sinonim dengan badannya yang tegap serta kacak. Malah terbaharu ini namanya menjadi bualan hangat selepas satu klip video aksi ‘panas’ dari sebuah drama telah dikongsikan olehnya.

Difahamkan video tersebut adalah teaser bagi sebuah drama yang bakal ditayangkan pada April nanti berjudul Perempuan Itu di TV3.

Pada awal pembabitannya dalam dunia seni, Zul Ariffin berlakon dalam drama Awan Dania pada tahun 2008 sebagai watak pembantu. Dia kemudiannya membintangi drama Gerak Khas memegang watak Inspektor Ashraf di RTM.

Filem pertama lakonannya adalah Evolusi KL Drift 2 pada 2010 sebagai ASP Zam. Namanya semakin menjadi perhatian ramai selepas berganding dengan Ayda Jebat dalam Rindu Awak 200% di slot Akasia TV3. Sejak daripada itu, kejayaan satu persatu drama lakonannya mula membuahkan hasil.

Zul Ariffin juga pernah memenangi Pelakon Harapan Lelaki di Festival Filem Malaysia ke-26 menerusi filem Penanggal.

Jika nak diceritakan tentang perjalanan karier lakonan Zul Ariffin memang sudah banyak dan panjang. Namun sudah pastinya beberapa kontroversi turut terpalit pada figura ini menjadikan namanya sering mencuri perhatian ramai.

Seronok ambil tahu mengenai hal agama

Sebelum ini pelakon berusia 35 tahun ini turut memaklumkan bahawa dia masih mencuba untuk menimba ilmu sebaik mungkin dan mula rasa seronok untuk mengambil tahu mengenai hal agama dengan lebih mendalam lagi.

Korang jangan pula ingat saya ni tiba-tiba nak jadi itu ini pulak ya. Saya cuma ‘trying’ sebaik mungkin untuk menimba ilmu, pengalaman. Kerisauan dan sokongan korang saya hargai. sweet korang ni.

Saya now tengah seronok nak ambil tahu lebih tapi kena kawal diri sendiri dan sekeliling sebab riak dengan ilmu ni bagi saya lebih teruk daripada kaya-raya sebab riak tu macam dalam poket kita je. Dia tak duduk jauh pun.

Di Twitter:

Kalau orang meningg4l, saya sampai – Zul Ariffin

Pelakon Zul Ariffin pernah mendedahkan bahawa dia tidak suka menghadiri kenduri kahwin atau memenuhi undangan majlis perkahwinan termasuk jemputan daripada rakan selebriti.

Zul bagaimanapun memberitahu, kalau ada orang meninggal dunia, dia lebih suka menghadirkan diri kerana baginya, kematian itulah destinasi semua orang pada penghujung hayat.

“Kalian tahu tak, kalau orang kahwin tak kisahlah artis atau kawan, saya jarang pergi, but tell you this (saya nak beritahu ini), kalau orang meninggal, saya sampai. Itu saya daripada dulu.

“Sebab saya tengok (orang meninggal dunia), saya akan berfikiran itulah destinasi kita semua. Tak pergi mana. Situlah destinasi kita semua,” ujarnya dalam satu video TikTok yang masih dalam kalangan netizen.

Ujar Pelakon Harapan Lelaki Festival Filem Malaysia ke-26 (FFM26) itu lagi, dia tidak berniat untuk tunjuk bagus namun itu sekadar perspektif dirinya.

“Maaf kalau membebel. Saya bukan nak jadi gempak tetapi saja berkongsi. Itu saya punya perspektif, minta maaf,” katanya.

Sejak akhir-akhir ini, aktor berusia 35 tahun itu dilihat semakin cenderung mendekatkan diri ke arah agama. Pada 25 ogos lalu, Kosmo! Online melaporkan, pelakon bertubuh tegap itu berdepan fasa kemurungan sehingga menyebabkan emosi dan fikirannya terganggu.

Perkara tersebut dikongsi pelakon drama Bidadari Kiriman Tuhan itu menerusi satu siaran langsung Instagram sehingga dia menitiskan air mata ketika bercerita tentang kehidupan serta perasaannya kepada pengikut Instagramnya.

Zul juga dilihat semakin kerap bercerita tentang kebaikan serta mengikuti pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew dalam melakukan kebajikan.

Dalam posting terbaru Ebit dalam Instagram, dapat dilihat Zul mengendong sendiri beras untuk diagihkan kepada keluarga yang memerlukan bersama pendakwah itu.

50 shades of b0d0

Caprice turut mengkrtik

Menurut Caprice, Zul Arifin ini merupakan “King Of Peluk”. Thriller ini merupakan satu yang b0d0h

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: Asamboi