Selepas beberapa jam beb4s dgn ikat jamin kes d4dah, ini luahan Niezam Zaidi

SELEPAS beberapa jam bebas dengan ikat jamin melibatkan kes d4dah, pelakon Niezam Zaidi tampil membuat permohonan maaf secara terbuka di Instagram.

Niezam atau nama sebenarnya Muhamad Niezam, 29, meluahkan rasa syukur dengan apa yang terjadi dan berterima kasih kepada semua yang mendoakannya.

Bagaimanapun, Niezam memilih untuk tidak mengulas lebih lanjut mengenai isu yang melanda dirinya.

“Assalamualaikum semua, saya minta maaf jika ada salah dan sil.ap saya pada kalian semua.

Niezam kongsi perkara tersebut di Instagram.

“Saya minta maaf juga tidak dapat membalas satu-satu komen sahabat handai, media dan rakan-rakan seperjuangan melalui DM, WhatsApp, call dan sebagainya.

“Alhamdulillah, syukur pada Allah di atas apa yang terjadi dan jutaan terima kasih juga pada kalian semua yang selalu mendoakan saya selama ini.

“Semoga Allah merahmati kalian. Buat masa sekarang, saya simpan apa-apa komen mengenai isu ini. Semoga kalian semua sihat sentiasa dan diberkati serta dirahmati,” ujarnya.

Sementara itu, rata-rata peminat dan rakan artis memberika sokongan kepada pelakon berkenaan dan meminta Niezam untuk menjadikan perkara itu sebagai pengajaran.

“Semoga dipermudahkan urusan. G4gal hari ini tak semestinya g4gal selama-lamanya,” ujar Zoey Rahman.

Buat masa sekarang, saya simpan apa-apa komen mengenai isu ini.

“Allah nak bagi yang terbaik untuk kau. Dia sebaik-baik perancang.

“Berubahlah untuk diri sendiri dan kuatkan semangat” ujar beberapa netizen.

Terdahulu, Niezam bersama dua lagi individu iaitu Mohd Latif Zami, 49, dan Saiful Zaidrin, 43, mengaku bers4lah atas tuduh4n memiliki d4dah di Mahkamah Majistret Kuala Kangsar, Perak pada Selasa.

Ketiga-tiga mereka tiba di bangunan mahkamah kira-kira jam 12 tengah hari Selasa dengan pakaian l0kap polis berwarna ungu.

Niezam ditud.uh memiliki 1.15 gram d4dah berb4haya jenis kan4abis yang merupakan satu kesal4han di bawah Seksyen 6 Akta Dad4h Berb4haya (ADB) 1952, membawa hukum4n de.nda tidak melebihi RM20,000 atau penj4ra selama tempoh tidak melebihi lima tahun atau kedua-duanya sekali.

Niezam ditahan dalam bilik berasingan dalam satu serbu4n di sebuah rumah inap desa di Kuala Kangsar, Perak.

Niezam mengaku bers4lah atas tuduh4n memiliki d4dah.

Mohd Latif turut ditudu.h atas kesal4han sama kerana memiliki 0.3 gram d4dah jenis kan4bis di bawah seksyen sama.

Sementara itu tertuduh ketiga, Saiful Zaidrin pula didakwa memiliki 0.38 gram d4dah jenis meth4mphetamine yang merupakan satu kesal4han di bawah Seksyen 12 (2) Akta D4dah Berb4haya 1952, membawa hukum4n den.da tidak melebihi RM100,000 atau penj4ra selama tempoh tidak melebihi lima tahun atau kedua-duanya sekali.

Pada prosiding berkenaan, Timbalan Pendakwa Raya, Nur Syuhada Muhammad Lutfi meminta jaminan sebanyak RM6,000 bagi tertud.uh pertama dan kedua manakala RM8,000 bagi tertu.duh ketiga.

Pada Isnin mStar melaporkan artis dan dua kru iaitu masing-masing pengarah dan penolong pengarah di4han dalam bilik berasingan dalam satu serbu4n di sebuah rumah inap desa di No 835, Persiaran Jati Chandan Putri 2, Kuala Kangsar, Perak.

Kredit Artikel: Kisah Nyata Sam Sohor

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Borak La Apa Pon

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Kerana support kami! Thank You!

PERHATIAN:
Pihak admin tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau segala komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Sekian terima kasih.

Anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah iniyang dikongsikan seperti berikut: